Teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanların vazgeçilmezleri arasına giren hemen olan mesajlaşma uygulaması WhatsApp, Manisalı bir esnafın işlerini ciddi şekilde kolaylaştırdı. Manisa'nın Şehzadeler ilçesine alt Çarşı Mahalllesi Dumlupınar Caddesi üstünde nehir ocağı işletmeciliği yapan 2 çocuk annesi Nafiye Anka, meslek yerinde diyafon ve telsiz sistemine son vererek, mobil telefonundan ‘WhatsApp çay isteme hattı’ kurdu.
Akarsu siparişlerini WhatsApp üzerinden aldığını aktaran Anka, bu sisteme geçiş sürecini şöyle anlattı:
“Benim daha evvelden eski bir telefonum vardı. Çocuklarım ise akıllı telefon kullanarak kendi arkadaşları aralarında iletişim kuruyorlardı. Anneler Günü’nde kızım bana akıllı telefon aldı. O dönemde baktım ki herkesin elinde bir akıllı cep telefonu var. Ben de kendi adıma bir grup kurarak nehir siparişlerini oradan alayım diye düşündüm. Konuyu müşterilerime de aktardığımda tümü memnun oldu. Ben de WhatsApp grubu kurarak, diyafon sistemini kaldırdım. Teknoloji ilerledikçe onun nimetlerinden faydalanmakta yarar var. Bundan Böyle telsiz ve diyafon kullanmıyorum. Kışın fırtınalı havalarda diyafon çok cızırtı ve aralıksız kabloları arıza yapıyordu. Müşterilerimden bazıları ilk duyduklarında fazla şaşırdılar, hatta gülenler bile oldu. Ben oturduğum yerden siparişleri alırken, müşterilerim de kapının önüne çıkıp diyafona hücum etmek zorunda kalmayacak, oturdukları yerden siparişlerini verecekler. Birincil başlarda yadırgayanlar olduğu gibi daha daha sonra tüm müşterilerimden durumdan memnun oldular.”
Müşterileriyle diyaloğunun geliştiğini anlatan Anka, “Bu işlerimde herhangi bir artışa sebep olmadı ama müşterilerimle diyaloğumuz daha iyi noktaya geldi. Hem diyafonda kahve ve tost çeşidi olarak ne istenildiği bütün muhakkak olmuyordu. Sipariş üstüne çalışan her işletmeye bu sistemi öneriyorum” diye konuştu.
Aykut Yeniçağ - Önder Kültürlü
EmoticonEmoticon