Doğu Karadenizin beklediği çevre yolu 5 ay sonra açılıyor


1989 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardındaki Sarp Sınır Kapısı’nın açılmasıyla birlikte Karadeniz ve Kafkaslar'ın jeo-stratejik, siyasi, ekonomik ve sosyal yönden büyük ağırlık kazanması Karadeniz Sahil Yolu’nun önemini arttırdı. Kıyılara dolgu yapılmasıyla inşa edilen otoban sahil yolu, trafiği büyük ölçüde hafifletirken, dolgu ve otoban yapılmayan keza çevre yolu olmayan tek il olan Ordu’da trafik geçişi az kalsın çileye dönüştü.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün tespitlerine kadar, Ordu şehir içi yolunda günde ortalama 100 bin araç geçiş yaparken, bu rakam yaz aylarında 120 bin seviyelerine ulaşıyor. Bu özelliğinden nedeniyle Karadeniz Sahil Yolu’nun en kuytu ve kritik noktası özelliğini taşıyan ve büyük bir vakit kaybına sebep olan Ordu ilinde trafik akışının rahatlatılması için 4 yıl önce çevre yolunun temeli atıldı.

Yüzde 100 Türk mühendislerinin eseri
Coğrafi yönden dağlık ve zorlu, toprak yönünden heyelanlı bir araziye sahip olan Ordu’da doğanın bütün güç şartlarına karşın çevre yolu inşaatı Türk mühendislerinin doğaüstü gayretiyle sürüyor. Perşembe ilçesi Akçaova'dan başlayıp Boztepe'nin altından biri 3 bin 300 metrelik diğeri 2 bin metrelik toplam 5 bin 300 metrelik iki öbür tünelle, viyadükler ve duble yollarla Ordu’yu arkadan geçerek sahil yoluna bağlanacak 20 kilometrelik yolun ilk etabı olan 10 km’lik bölümünde çalışmalar şipşak sürüyor. Tünel ve viyadük inşaatlarının bitirildiği yolda halen kavşak çalışmaları yapılıyor.

Bittiğinde 1 milyar liraya mülk olacak
Çevre yolu hizmete girdiğinde 12 geçidi ile 16 kavşak yer alan, TEDES ve trafik ışıkları hesaba katıldığında bir aracın bazen 1 saatte zor çıktığı Ordu’dan geçiş 10 dakikaya düşecek. Yolun yapımı için şu başlıca değin 634 milyon lira harcanırken hizmete gireceği Mart ayına kadar 106 milyon lira daha harcanması öngörülüyor. Ordu Çevre Yolu’nun bütün anlamıyla bittiğinde 1 milyar liraya mülk olması bekleniyor.

“Bitmesini dört gözle bekliyoruz”
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ordu Çevre Yolu’nun denize dolgu yöntemiyle yapılan ve Türkiye’nin prestij projelerinden biri olan Ordu-Giresun Havaalanı gibi en kayda değer yatırımlardan biri olduğunu söyledi. Çevre yolunun 2017 Mart ayı itibariyle hizmete gireceğini gösteren Yılmaz, “Hizmete girmesini dört gözle bekliyoruz. Çevre yolunun Karadeniz sahil yoluna faydası büyükçe olacak. Biliyorsunuz yaz döneminde 100 binin üstünde jurnal aracın geçtiği bir ildeyiz. Buraya giren araçlar sadece Altınordu ilçesinde 40-45 dakika yolda kalıyorlar. 100 bin aracın 40-45 dakika normal trafikte kalması halinde harcadığı yakacak dikkate alındığında inanıyorum ki çevre yolu bir yada iki yıla kalmadan kendini amorti edecektir. İkincisi, Altınordu ilçesinde şehir içi trafikten dolayı bir huzur değil. Şehir Halkı içi trafiği bundan böyle denetim edilemiyor. Vasıta sayısı pek yoğunlaştı ama araçlar yollara sığmıyor. O yüzden çevre yolu alternatif bir güzergahtır. Çevre yolu Büyükşehir Ordu’nun gelişmişliğinin göstergesi ayrıca de Büyükşehir’in en büyük hizmetlerinden bir tanesidir. şimdi Samsun-Sarp arasında 584 km’lik güzergahın bitmeyen 1-2 kml’lik bölümünü konuşuyoruz. Karadeniz sahil yolu yüzde 97’ler seviyesinde tamamlandı. Bu yol bittiği vakit inşallah yüzde 100’ler seviyesinde bitecektir. Dört gözle bekliyoruz” dedi. 

Metin Akyürek

sizlere dogruhaberler2016.blogspot.com farkıyla sunulmuştur

Paylaş

Benzer Yayınlar